El PP de Lalín traslada a la Deputación la necesidad de modernizar Mouriscade

Esta finca fue pionera a nivel genético en España en 2010 y descendió al puesto 37 de la lista
José Crespo, Ramiro Varela, Ángel Moldes y Luís López (de izquierda a derecha)
photo_camera José Crespo, Ramiro Varela, Ángel Moldes y Luís López (de izquierda a derecha)

Los portavoces del PP provincial, Ángel Moldes, y de Lalín, José Crespo, así como los alcaldes de Agolada y Rodeiro, Ramiro Varela y Luís López, respectivamente, comparecieron ayer para mostrar su descontento con la Deputación por la gestión de la Finca de Mouriscade, un centro que fue pionero a nivel genético en España en el año 2010 y que en 2017 descendió al puesto 37 de la lista. Así lo denunció ayer el alcalde de Agolada, que explicó que el estancamiento producido en el Programa Provincial de Mellora Xenética provocó el declive de esta entidad, de cuyo trabajo viven los ganaderos de la comarca de Deza. Varela apuntó que muchas explotaciones "están traballando con outros laboratorios que teñen embrións de América e de Centro Europa, que son moito mellores dos que temos aquí". Por ello, considera necesario diseñar un plan de modernización de la Finca de Mouriscade y así lo indicará hoy en el Pleno de la Deputación.

Por su parte, Ángel Moldes aseguró que "Crespo loitou moito porque esta finca fose un referente e non pechase, e a día de hoxe, despois de dous anos, atopámonos con que non hai un plan claro".

Asimismo, el portavoz popular provincial considera que la Deputación "non aposta nin pola comarca de Deza nin polo concello de Lalín", al mismo tiempo que criticó al Gobierno municipal por no hacer fuerza en la institución provincial. "A Deputación foi sempre un referente neste concello e nesta comarca e a día de hoxe é unha institución que non colabora e que non axuda", señaló. Por este motivo, "imos darlle a oportunidade neste Pleno para que demostren co seu voto que realmente importa Lalín, co seu apoio a este plan de modernización da Finca de Mouriscade".

Por su parte, José Crespo consideró que la visita de Silva a la comarca "foi un insulto aos veciños de Lalín". "Veu aquí dicir que o investimento en Mouriscade fora de 1,8 millóns de euros, cando o investimento desde que nós marchamos é 0". Y es que Crespo aseguró que lo que la presidenta llama inversión no es más que gasto de personal. Asimismo, instó a Silva a que "dea datos exactos de canto custa o mantemento e canto ingresa, porque iso non o dixo".

El portavoz del PP de Lalín aseveró que el plan de embriones "no seu momento foi un plan magnífico", pero apuntó que "necesita unha adecuación aos tempos", por eso "de estar no posto un pasamos a estar no posto que estamos". Crespo aseguró, además, que si la Deputación "lle pon ganas, tería fácil conseguir unha mellora da cabana gandeira".

Por último, los populares recordaron a la presidenta que el norte de la provincia "existe", y criticaron que la institución está más preocupada por la ampliación de Balaídos que por las vacas de la provincia.

Comentarios