Respuesta de la Xunta

Los alcaldes de O Morrazo mantienen la reunión del próximo día 21, a la que Infraestruturas no acudirá

Aplauden que el Ministerio abra los cuatro carriles, pero exigen conocer los detalles de la nueva modificación ►La Consellería dice no poder ir porque coincide con el Consello semanal de la Xunta
Una retención producida este verano en la carretera de Vilaboa, desde donde se ven las obras
photo_camera Una retención producida este verano en la carretera de Vilaboa, desde donde se ven las obras

Con alegría, pero con cierta desconfianza. Así han recibido los alcaldes morracenses la noticia de que Fomento permitirá que el tráfico de la comarca circule por los carriles centrales y laterales de Rande indistintamente, y no solo por los que se están construyendo en las obras de ampliación, tal y como estaba proyectado en un principio.

El presidente de la Mancomunidade de Municipios do Morrazo y alcalde de Bueu, Félix Juncal, aseguró que la noticia es "positiva, como non podía ser doutra forma". En la misma línea se expresó José Luis Poceiro, el regidor de Vilaboa, concello que también forma parte del frente común: "É grato levantarse e ver na prensa que o Ministerio accede ao que pedimos". Por su parte, la homóloga de Juncal y Poceiro en Moaña, Leticia Santos, se mostró satisfecha por el hecho de que por fin "se teñan en conta as alegacións que se levan presentando desde hai tantos anos tanto pola veciñanza como agora polas alcaldías", a pesar de que ninguno de los cuatro municipios haya recibido de forma oficial por parte de Fomento la modificación del proyecto.

Félix Juncal Alcalde de Bueu "A reunión mantén a súa vixencia. Estamos ansiosos por coñecer os cambios no proxecto"

Xosé Manuel Pazos
 Alcalde de Cangas "Sorprende que Fomento non se puxera en contacto con nós en ningún momento"

Leticia Santos Alcaldesa de Moaña "A comunicación entre dúas institucións non debería ser a través da prensa"

Jose Luis Poceiro Alcalde de Vilaboa "Isto demostra que as pretensións dos veciños do Morrazo eran totalmente coherentes"

RESPUESTA DE LA XUNTA. La reunión programada para el próximo jueves, día 21, en Moaña, sigue en pie. "O encontro mantén toda a súa vixencia, xa que estamos ansiosos por coñecer as modificacións que vai recoller este proxecto, así que confiamos en que tanto o Ministerio de Fomento como a Consellería de Infraestruturas estean presentes", explicó el presidente de la Mancomunidade.

Sin embargo, uno de los invitados a la misma, la Consellería de Infraestruturas, anunció este miércoles que no asistirá. "Non se trata dunha solicitude senón dun emprazamento á Consellería para que se presente a dar conta dunha actuación que está a promover o Ministerio de Fomento, sen máis datas alternativas que a dun xoves pola mañá, cando se celebra semanalmente o Consello da Xunta", justifican.

El departamento autonómico se mostró "moi sorprendido" de que "os alcaldes do Morrazo non teñan mostrado interese por esta actuación fundamental para a súa comarca ata este momento, xusto cando as obras chegan á súa recta final", algo que choca frontalmente con la versión de los regidores, que se amparan en las alegaciones, quejas e iniciativas que la Federación Veciñal A Chamusca, el Concello de Moaña y el BNG le fueron presentando al Ministerio a lo largo de los últimos siete años.

También critican los términos de la convocatoria "recibida hoxe (por el miércoles) na Consellería, é dicir, dous días despois de ter coñecemento dela polos medios de comunicación".

A pesar de desmarcarse de la reunión, la Consellería defiende el trabajo realizado por Fomento, "que xa manifestou a súa intención de informar proximamente en detalle sobre esa solución". Además, insiste en que ambas administraciones han trabajado "de forma intensa" en el último año "na procura dunha solución técnica para permitir unha óptima distribución de tráficos na Ponte de Rande que diminúa o risco de retencións e permita sacar o máximo rendemento a ambas obras".

"En caso de que recibamos toda a documentación oficialmente antes do día 21 e sempre e cando quedemos convencidos, poderíamos estudar retirar a convocatoria", indicó el alcalde cangués. Pazos también advirtió de que si todo sigue su curso y Fomento y la Xunta declinan la oferta "o seguinte paso a dar serían as movilizacións". "Se as negociacións non funcionasen daquela, pediríamos unha entrevista en Madrid co ministro de Fomento", añadió. A pesar de todo, Pazos confía en que se resuelvanla situación sin necesidad de llegar a ese extremo.

Comentarios