Pontón ve acertado mantener el BNG "como un proxecto autónomo"

Considera que la formación nacionalista debe recuperar el peso perdido en las ciudades y "entrar con forza" en las corporaciones de Vigo y Ferrol
Ana Pontón
photo_camera Ana Pontón

Un mes después de ser reelegida como líder del Bloque Nacionalista Galego, Ana Pontón considera que la "militancia" de su formación "acertou" en la Asamblea Nacional celebrada en 2016 cuando "decidiu manter o BNG como un proxecto político autónomo, non dependente de forzas estatais".

En una entrevista concedida a Europa Press, la primera mujer que lidera la organización frentista ha celebrado que Galicia "siga tendo un nacionalismo forte" después del "profundo proceso de debate" interno realizado por el BNG en los últimos años y rechaza valorar las diferencias internas surgidas en los últimos meses en En Marea, proyecto al que algunas voces internas del Bloque pedían acercarse.

"Cada día é máis evidente que o BNG, En Marea e o PSOE son proxectos diferentes que representan espazos distintos. O BNG é una organización nacionalista, que ten a súa cabeza e o seu corazón neste país", ha señalado para mostrarse "convencida" de que "o nacionalismo é vital para cambiar a dinámica dos últimos tempos" en Galicia.

Así, da por superadas las diferencias internas que afloraron en el Bloque a partir de 2012 y cree que la formación está ya "nunha nova etapa, nun novo ciclo". "Somos unha forza política que está en ascenso, hai unha corrente de simpatía moi forte cara o Bloque e o reto que temos é revertir esa corrente de simpatía nunha opción á que cada vez se sumen máis galegos", ha manifestado.

Y es que, tras la XVI Asamblea Nacional que el BNG afrontó como proceso de refundación hace un mes en A Coruña, Pontón ve a su organización "forte, unida e cohesionada", estado que, en su opinión, sitúa a los nacionalistas en "disposición de ser a alternativa a Feijóo". "Cada día que pasa é máis evidente que Galicia necesita un goberno que a defienda e non un títere do señor Rajoy, que é no que se convertiu Feijóo", ha incidido.

Preguntada por si considera que el Bloque pagó un precio muy alto por su actual unidad interna tras las bajas de destacados militantes como el exportavoz nacional Xavier Vence, Ana Pontón ve "lóxico" que en toda organización haya una renovación y califica de "referente" al que fuera líder del Bloque antes de que ella misma asumiese las riendas del frente.

También se ha referido a la "importante aportación" de personas que ahora no ocupan la primera línea en el BNG, como las exdiputadas Tereixa Paz o Carme Adán. Sobre ellas, a las que enmarca en su círculo de amistades, remarca que son también "referentes", "personas con las que el BNG contó en el pasado y sigue contando en este momento". "Son militantes, teñen o seu espazo de participación, estiveron nun momento nun papel máis destacado pero creo que iso forma tamén parte da normalidade política. O raro sería que iso non pasase", ha incidido.

Además, en la entrevista concedida a Europa Press, la líder de los nacionalistas gallegos destaca que el Bloque está "sumando a persoas", cuestión que califica de "boa nova", especialmente en un momento en el que el "descrédito" de la política "é tan grande".

A preguntas sobre si se ve como la líder de la oposición ante la situación interna de los dirigentes del PSdeG y En Marea, cuestionados por parte de sus organizaciones, Ana Pontón rechaza "facer oposición da oposición" y reconoce sentirse "moi afortunada" de tener un "respaldo e apoio" importante de su formación.

"Queda moito traballo por facer e, aínda que son das que pensa que estamos nun momento para o optimismo, creo que é importante que acertemos e que traballemos", ha apuntado para incidir en que "os éxitos hai que ganalos cada día".

COMICIOS MUNICIPALES. En la entrevista con Europa Press, también ha desgranado el trabajo que su formación ha emprendido de cara a los próximos comicios municipales de 2019. Así, ha recordado que el Consello Nacional aprobó en su reunión del pasado sábado un plan de trabajo para la preparación de estas elecciones, en virtud del que iniciarán ya "os traballos de preparación das candidaturas".

"Dámonos o prazo dun ano para ter os nosos elixidos e, sobre todo, é importante que fagamos un traballo de base, de rúa, unha boa acción de goberno", ha explicado antes de augurar que "esa conxunción é a que permitirá non só manter senón mellorar a presenza a nivel municipal".

Ana Pontón no esconde que, aunque al Bloque "impórtanlle todos e cada un dos concellos" de Galicia, debe también prestar especial atención a las ciudades que, "ao final, aglutinan a maior parte da poboación". 

Precisamente, en las urbes reconoce "diferentes situacións" para su formación y "ninguna delas homologable": "Temos puntos moi fortes, como é o Concello de Pontevedra, que é un escaparate magnífico do que podería ser Galicia e do potencial do proxecto nacionalista; e temos outros sitios nos que o noso obxectivo ten que ser volver entrar con forza, como é o caso de Vigo ou Ferrol". 

Comentarios