Identifican un nuevo microorganismo en las aguas de los balnearios

Una de las muestras utilizadas por los investigadores en el estudio fue recogida en Cuntis
Imagen del Balneario Termas de Cuntis
photo_camera Imagen del Balneario Termas de Cuntis

Un equipo de investigadores de la Universidade de A Coruña, liderado por la catedrática de Hidroloxía Médica Rosa Meijide Failde, identificó, por primera vez, un tipo de microorganismos (diatomeas) en manantiales de varios balnearios y centros termales de la comunidad.

"O patrimonio hidromineiral de Galicia é moi importante e, en moitos casos, é usado con fins terapéuticos. Non obstante, existen poucos estudos sobre os seus mananciais, centrándose estes na caracterización fisicoquímica das súas augas. As comunidades biolóxicas que albergan están moi pouco estudadas e caracterizadas. En particular, a vida microscópica constitúe un elemento esencial para as súas posibles aplicacións e para ampliar o coñecemento da bioloxía destes ambientes", argumenta Meijide.

La experta expone que las aguas presentan unos microorganismos característicos, y no todas son iguales, porque el ambiente donde se encuentran y la composición de la tierra por la que se filtra condicionan sus propiedades.

Un componente fundamental de los microorganismos de las aguas, o de las superficies por donde discurren, son las algas microscópicas, "que ás veces se manifestan como un verdín sobre as pedras ou outras superficies", señala Meijide. "Dentro destas hai un grupo que constitúe un dos tipos máis comúns de fitoplancto, son as diatomeas", agrega.

Estas comunidades son una referencia usada en la vigilancia de las condiciones ambientales de la calidad de las aguas, el estudio del cambio climático o para la producción de biodiésel.

Los investigadores de la Universidade de A Coruña analizaron las aguas de los manantiales de los balnearios Termas de Cuntis, Augas Santas y Guitiriz (Lugo), y As Burgas y Termas de Outariz, en la provincia de Ourense.

El trabajo realizado les permitió identificar diatomeas autóctonas, y los resultados de sus estudios fueron publicados en una revista científica especializada en este tipo de microorganismos. "É a primeira vez que se publica un estudo destas características, centrado nas augas minerais de Galicia, nunha revista con factor de impacto", indica.

DIVERSIDAD. Las conclusiones que se derivan de este trabajo permiten afirmar que existe una gran diversidad de diatomeas en las aguas de los manantiales de Galicia.

"Algúns destes mananciais son considerados termais pola elevada temperatura das súas augas e, noutros casos, son de augas sulfuradas onde se atoparon especies de diatomeas características", precisa Rosa Meijide.

"Estes resultados poñen de manifesto o enorme potencial de estudo das comunidades biolóxicas que albergan as augas dos mananciais galegos, ademais das súas posibles aplicacións terapéuticas en forma de lodos, os denominados peloides", subraya la investigadora de la Universidade de A Coruña.

Comentarios