Líneas básicas

El próximo curso podrá empezar sin el nuevo mapa escolar previsto

La implantación de la zonificación está pendiente del Consello Escolar Municipal y la Xunta duda de que se cumplan los plazos

La nueva zonificación escolar que la Xefatura Territorial de Educación de la Xunta en Pontevedra tenía previsto aplicar para el curso 2017-2018 se retrasará, casi con total seguridad, ya que los tiempos son demasiado justos para concluir los trámites necesarios para su aprobación. Así lo afirmó este martes el jefe territorial, César Pérez, quien mantendrá una reunión el próximo 14 de febrero con la edil de Educación, Carmen Fouces, con el objetivo de abordar el contenido del nuevo mapa escolar y que ella, a su vez, lo transmita al Consello Escolar Municipal.

El documento fue remitido al Ayuntamiento a mediados de diciembre, "en tempo e forma", apuntó Pérez Ares. "A min gústame que isto se faga co consenso necesario de todos. Participaron os equipos directivos, as Anpas dos centros, deuse a coñecer, fixéronse as alegacións e agora o Consello Escolar Municipal é o que ten que pasar ese trámite. Non é vinculante pero é preceptivo", matizó. De esta manera, señala, "é probable que ao mellor este ano non o poidamos poñer en marcha, alomenos completo, porque os tempos están aí, pero quedaría para o futuro".

Aunque el próximo curso comenzará en septiembre, el plazo de preinscripción para nuevos alumnos se abrirá a principios de marzo, con lo que en estas fechas ya debería estar claro el mapa escolar que se aplicará. "En marzo empeza o periodo de adscrición e matrícula, non vai dar tempo -apunta el jefe territorial-. Ademais aínda o teñen que ver os servizos xurídicos e dependerá moito de cando se convoque o Consello Escolar Municipal. Se se fai con certa premura dará máis tempo de aplicalo que se se tarda moito máis".

LÍNEAS BÁSICAS. En todo caso, precisó César Pérez, "non me preocupa tanto se se aplica ou non este ano", ya que el trabajo está elaborado "e se non é este ano será o seguinte, que é do que se trata". Así, primó el "diálogo" y la "lealdade" para obtener el consenso deseado, ya que el objetivo último es "mellorar unha zonificación que quedou obsoleta".

"Os criterios que se utilizaron para a nova zonificación foron a distancia do domicilio do alumnado ao colexio; a simplificación do camiño de acceso dos rapaces ao centro, como pasos de peóns ou cruces; a estabilidade dos cadros de persoal para evitar reducir liñas; uso dos lugares nas parroquias e de rúas para delimitar as zonas de adscrición, e racionalización entre zonas para evitar exceso de demanda ou despoboamento nos centros", explicó hace justamente un año, cuando ya los plazos estaban "moi axustados" y el martes lo corroboró. "Trátase de axudar aos centros periféricos", como puede ser el CEIP Príncipe Felipe, al que hay que "darlle vida", y redistribuir "as zonas do centro para que todos os colexios se vexan beneficiados".

En Pontevedra, subrayó, "pódese facer moito mellor que noutras cidades, como Vigo, porque aquí non temos transporte escolar no casco urbano, unha variable que condiciona os cambios".

Comentarios