Reunión a tres bandas con la Xunta de Galicia

"Non se pode achacar a situación da ría a que 2.500 veciños estean sen Edar"

El Gobierno local de Poio reprocha al PP que retome la polémica sobre la ubicación de la futura depuradora "para desviar a atención" y argumenta que los índices de contaminación se deben al exceso de usuarios del servicio de Os Praceres
Chelo Besada y Luciano Sobral durante una comparecencia pública
photo_camera Chelo Besada y Luciano Sobral durante una comparecencia pública

La eterna disputa que mantienen el Gobierno local y la oposición por la ubicación de la futura Estación Depuradora de Augas Residuais (Edar) vuelve a recrudecerse. El alcalde, Luciano Sobral, y la teniente de alcalde, Chelo Besada, salieron este martes al paso de las críticas realizadas por el portavoz del Partido Popular, Ángel Moldes, en las que responsabilizó al bipartito de que Poio todavía no haya puesto a disposición de la Xunta de Galicia los terrenos necesarios para construir la infraestructura. Además, el edil del PP anunció varias medidas reivindicativas, incluyendo una manifestación, para reactivar el proceso.

Visiblemente molestos, tanto Sobral como Besada acusaron a Moldes de "tratar de desviar a atención" y dejaron claro que el problema de contaminación que padece la ría de Pontevedra "non se debe a que 2.500 veciños de Poio non dispoñan de saneamento", en referencia a los habitantes de las parroquias de Raxó y Samieira que a día de hoy carecen de depuradora. "Non botamos balóns fóra, pero só podemos asumir a nosa parte de responsabilidade, non a de todos os concellos que, ao igual que Poio, utilizan a estación que hai nos Praceres", aseveró el regidor nacionalista.

Por su parte, Chelo besada retó a Ángel Moldes a que "especifique onde quere que se emprace a Edar, xa que tanto presume de saber onde se pode facer". La líder socialista fue más allá al asegurar que el portavoz del PP "xa non engana a ninguén". A este respecto, aseguró que "é unha mágoa que o señor Moldes non proteste cando a Xunta de Galicia achega catro millóns de euros para saneamento a vilas como Valga e, en cambio, en Poio non dispuxemos nin de 100.000 euros nos últimos anos".

Besada reta a Ángel Moldes a que "especifique onde quere a depuradora, xa que tanto presume de saber onde se pode construír"

La teniente de alcalde tiene muy claro que la situación de la ría "débese a que a depuradora dos Praceres é insuficiente para prestar servizo a tantos usuarios". En todo caso, Chelo Besada recordó que "tamén están moi contaminadas a ría de Arousa e a do Burgo (A Coruña). Quizais iso tamén sexa culpa de Poio", ironizó.

CUESTIÓN POLÍTICA. Por su parte, Luciano Sobral tiene muy claro que la forma de actuar de la oposición "responde a cuestións políticas. Saben do malestar do sector do mar polo Anteproxecto de Lei de Acuicultura e temen que este tema lles pase factura nas próximas eleccións autonómicas, por iso queren desviar a atención, non lles interesa que se fale da prórroga outorgada a Ence ou da polémica sobre a acuicultura", apostilló.

Asimismo, el alcalde de Poio considera que es la Xunta de Galicia la que debe determinar la ubicación definitiva para construir la Edar. "É a súa competencia e dispón de fondos europeos para acometer a actuación. O que non é de recibo é achacar a situación da ría a 2.500 veciños. O PP fai estas declaracións para tratar de desgastar ao Goberno municipal", concluyó Sobral.

Comentarios