Se encierra en el consultorio de A Lama hasta tener cita para el dentista de su hija

Una vecina se negó a salir del centro durante más de tres horas porque le dijeron que no había hueco en el dentista después de desplazarse cuatro ocasiones desde marzo para conseguir vez
Sandra López, este martes por la tarde, en Doade, en donde trabaja
photo_camera Sandra López, este martes por la tarde, en Doade, en donde trabaja

El Centro de Salud de A Lama vivió en la jornada de este martes una pequeña revolución interna cuando una usuaria que quería pedir cita para el dentista pediátrico al que debe ir su hija se negó a salir de las instalaciones sin una fecha para la correspondiente revisión de la niña.

Todo sucedió este martes a partir de las 10.00 de la mañana, cuando la usuaria, Sandra López, quien regenta un bar en Doade, Ourense, se presentó en el centro con la tarjeta sanitaria de la niña para pedir vez. "É a cuarta vez que ía. O dentista díxome en marzo que pedira unha revisión para setembro, porque a nena ten que ter un coidado especial e desde entón baixei ata en catro ocasións a A Lama para facerme coa cita. Sempre me dixeron que aínda non se abriran as axendas de setembro, pero esta vez, a persoa encargada das citas díxome que xa se abriran e que estaban cheas. O seguinte é esperar ao ano que vén, pero, claro, tampouco están abertas as axendas e non avisan de cando as abrirán. Indigneime. Isto non pode ser así para un servizo público, e menos para a saúde dos nenos. Así que dixen que de alí non saía sen a cita".

Sandra no tuvo reparo en quedarse sentada en el centro, esperando a que se cumpliese su petición, e hizo saber a los responsables médicos que no se iría si no había cita. "Ao principio, a responsable de darma fixo moitas chamadas, pero ningunha deu resultado. Un par de horas máis tarde, o médico de cabeceira díxome que eles non se opoñían a que quedara, pero que ás tres da tarde se ían ir e que estaba a Garda Civil avisada para desaloxar o centro".

Sandra reconoce que "no meu centro de saúde non teñen a culpa de como están organizadas as axendas nin dos recortes, pero eu tampouco teño outro sitio onde protestar, así que lles dixen que moi ben, que estaba disposta a todo, porque de verdade que me importaba pouco. Se me teñen que sacar, que me saquen, que estou reclamando un dereito para a miña filla". Al final, la sangre no llegó al río, porque las llamadas efectuadas durante toda la mañana desde el centro surtieron su efecto, y poco antes de la hora del cierre del mismo, apareció una cita para la niña, esta misma semana. La usuaria, que también es viceportavoz del PSOE en el Concello, achacó los problemas de agenda del dentista "aos constantes recortes. Teñen as axendas pechadas todo o ano, e en canto se abren, énchense nun par de días. Pero desde logo que ninguén ten a culpa diso, e menos os nenos. Cando menos, xa que é así, que avisen de que están abertas as axendas, porque se isto te colle desprevenido un par de veces podes botar un ano ou máis sen cita para o dentista. E é un dereito, forma parte dos servizos dos que dispoñemos na Seguridade Social. Non temos por que pagar un privado habéndoo público", insistió.

La mujer, de 35 años, reside en A Lama, pero a cinco kilómetros del centro neurálgico del municipio, en A Pedreira. Por su trabajo, como responsable de un bar en Doade, acude diariamente al municipio del concello ourensano y carece de tiempo para desplazarse a diario al centro de salud para preguntar por la cita del dentista.

Comentarios